Reklama

Co McDonald's oferuje najmłodszym czytelnikom?

W ramach wspierania przez McDonald’s czytelnictwa wśród dzieci, w książkowej promocji na najmłodszych będzie czekało 7 książek na 3 poziomach trudności. Odpowiadają one etapom rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka. Uwzględniają potrzeby początkującego czytelnika, czyli potrzebę śledzenia tekstu paluszkiem, odpowiednią wielkość liter i papier przyjazny oku.

Reklama

Książki zostały napisane przez dobrze znanych współczesnych polskich pisarzy dla dzieci między innymi Wojciecha Widłaka, Grzegorza Kasdepke i Ewę Nowak. O szatę graficzną cyklu zadbało grono polskich artystów plastyków tworzących ilustracje dla dzieci.

Seria „Czytam sobie” otrzymała honorowy patronat Biblioteki Narodowej. Założenia merytoryczne akcji zostały opracowane przez Wydawnictwo Edukacyjny Egmont w zgodzie z zaleceniami metodyków. Partnerem strategicznym jest McDonald’s Polska.

Po raz kolejny nauka czytania dla najmłodszych zawarta będzie w trzypoziomowym programie przygotowanym dla dzieci między 5 a 7 rokiem życia.

Jak zdobyć książki?

Książki są dodawane gratis do zestawu rodzinnego, składającego się z dowolnego McZestawu i zestawu Happy Meal.

  • Poziom 1 to „Składam słowa” - książki o maksymalnej ilości 150 – 200 wyrazów. Opowiadania zbudowane są krótkimi zdaniami, z wykorzystaniem podstawowych 23 głosek oraz litery „h”. Naukę wspierają dodatkowo ćwiczenia głoskowania.
  • Poziom 2 to „Składam zdania” – książki zbudowane na bazie 800 – 900 wyrazów. Oprócz – dostępnych na niższym poziomie - ćwiczeń i podstawowych głosek, pojawiają się tam również elementy dialogu i dłuższe zdania złożone.
  • Poziom 3 to „Połykam strony” – teksty składające się z 2500 -2800 wyrazów, dla dzieci z łatwością radzących sobie z trudniejszymi tekstami, zdaniami złożonymi.
Reklama

Aby czytanie było przyjemnością a dziecko miało szansę na poznawanie nowych, nieznanych słów, na końcu książki został dołączony słownik wyjaśniający trudne wyrazy. Za przygotowanie i koncepcję serii 7 książek odpowiedzialny był Edukacyjny Egmont. Cały nakład został sfinansowany przez McDonald’s Polska. Drugą edycję akcji „Czytam sobie” wydawnictwa Egmont wspiera McDonald’s. Partnerami akcji są Akademia Nauki, Empik i Komitet Ochrony Praw Dziecka. Advertisement

Reklama
Reklama
Reklama